14.4 C
Medemblik
24 mei 2020 21:23
Medemblik Actueel.

De Jumbo in Zwaagdijk-Oost

Jumbo waarschuwt voor nepacties

ZWAAGDIJK-OOST – Supermarktketen Jumbo waarschuwt voor nepacties die via de social media en Whatsapp in omloop zijn. Jumbo zegt dat deze acties niet van Jumbo afkomstig zijn al lijkt het er vaak wel op. In de nepacties worden vaak Jumbo waardebonnen van 100, 250 en 500 euro of gratis krasloten aangeboden.

Oplichterij

Jumbo waarschuwt dan ook iedereen om hier niet in te trappen, de criminelen zijn uit op het verzamelen van persoonlijke gegevens, het infecteren van je computer en het blokkeren van je computer die dan pas na het betalen van een geldbedrag weer wordt vrijgegeven maar ook om een duur SMS-abonnement te nemen als jij je 06-nummer invult.

Waar kun je op letten?

  • Winacties van Jumbo op Facebook zijn altijd gekoppeld aan de Jumbo Facebookpagina www.facebook.com/jumbosupermarkten of worden rechtstreeks doorgelinkt naar een webpagina van jumbo.com.
  • De website van Jumbo is te herkennen aan de url, deze begint altijd met www.jumbo.com of met hallo.jumbo.com, dus bijvoorbeeld www.jumbo.com/aanbiedingen of hallo.jumbo.com/klantenservice
  • Als je in de mail met de muis over de link gaat kijk dan goed naar de webpagina waar naar verwezen wordt. Bij Jumbo is dit: service.jumbo.com. Klik nooit zomaar op een link in de mail, WhatsApp of sms
  • Jumbo gebruikt geen WhatsApp of sms voor winacties
  • Nepacties bevatten vaak schrijf-, of stijlfouten.
  • Ontvang je een nepactie? Verwijder deze dan direct. Ga niet in op aanbiedingen.

Wat je kunt doen:

  • Heb je een e-mail ontvangen die je niet vertrouwt? Meld dit dan via de algemene fraudehelpdesk. Meer informatie vind je op fraudehelpdesk.nl
  • Op de website van de Rijksoverheid vind je meer informatie over Phishing en het melden van cybercrime. 
  • Heb je een bericht ontvangen dat niet afkomstig is van Jumbo, maar waarin Jumbo wel als afzender wordt genoemd? Dan kun je dit melden via de Klantenservice. Geef hierbij aan wie de afzender van de mail is en wat de inhoud van het bericht is. Dan kunnen wij de afzender hierop aanspreken en andere klanten goed informeren.

 

Reageren via facebook