MEDEMBLIK – De hamsterwoede in de supermarkten lijkt te gaan afnemen, al blijven producten als toiletpapier en pasta nog steeds hoog op het boodschappenlijstje bij velen te staan. En ondanks dat er maar een gelimiteerd aantal pakken van deze producten per persoon mag worden gekocht zijn de schappen vaak een stuk leger dan normaal.
Na een rondje bellen naar de diverse supermarkten in onze regio blijkt dat de aandacht van de consument wel wordt verlegd naar meer hygiënische producten als tissues en lichaamsverzorgingsproducten als zeep en shampoo’s. Groenten in blik en lang houdbare melkproducten blijven ook hoog op het boodschappenlijstje van de consument staan.
Slijterijen verkopen meer wijn
Nu de Horeca de deuren vanwege de coronacrisis moet sluiten zien de slijterijen vooral een hogere verkoop van wijn, maar dat het hosanna is voor de slijterijen is verre van dat. Veel slijterijen leveren ook aan de horeca en voor veel slijterijen is dat een gevoelige tik in de omzet, soms wel tot 2/3 van de totale omzet is men kwijtgeraakt door het sluiten van de horeca.
Wel ziet men dat de klant vaker wat meer wijn en ander gedistilleerd koopt, waar men voorheen 1 doosje wijn kocht is dit nu 2 á 3 doosjes wijn per keer.