NIBBIXWOUD – De klanten van de Albert Heijn in Nibbixwoud zullen het vanaf dit jaar zonder de papieren zegel moeten doen. Albert Heijn heeft besloten dat na 65 jaar de ‘obligatiezegel’ zijn langste tijd heeft gehad. De zegel werd in 1955 geïntroduceerd als de obligatiezegel, de klant kon bij het afrekenen voor 10 cent een obligatiezegel kopen en wie het boekje vol had, 490 zegels, kreeg dan 52 gulden uitgekeerd, een rendement van 6%.
Toen dit jaar de coronapandemie uitbrak bleek de zegel ook niet coronabestendig omdat de klanten van Albert Heijn de boodschappen veelal online ging bestellen, het aantal gebruikers van de AH-app steeg naar 2 miljoen, een vertienvoudiging ten opzichte van 2019. Maar ook in de winkel kregen de klanten ontdekte de klanten het zelfscannen waardoor de zegel sterk in populariteit daalde. Het digitaal sparen nam daarin in tegen wel sterk toe meldt Albert Heijn, 80% van de uitgegeven zegels is digitaal.
Klanten die nog een spaarboekje hebben kunnen deze nog t/m 2025 inleveren.