ADVERTORIAL – Een helder groot lettertype en een vlaggetje in blauw, wit en rood: het logo van modemerk Tommy Hilfiger is voor veel mensen meer dan herkenbaar. Thomas ‘Tommy’ Jacob Hilfiger begon al op zijn achttiende als verkoper van kleding. Hij was niet erg te spreken over de ontwerpen van anderen en sloeg daarom al snel zelf aan het schetsen. Zo’n tien jaar later vertrok hij naar New York om het als modeontwerper te gaan maken. Niet alles wat hij aanpakte lukte, maar uiteindelijk werd zijn sportieve en informele kledinglijn een groot succes.
Inmiddels gaat het bij Tommy Hilfiger al lang niet meer alleen om kleding, het meer een levensstijl geworden. Je vindt het logo op (sport)schoenen, brillen, horloges, riemen, bikini’s, ondergoed en petten. Daarnaast worden de Tommy parfums enorm goed verkocht en is er een groot assortiment aan Tommy Hilfiger tassen. Het merk wordt opvallend genoeg omarmd door jong en oud. De stijl is gebaseerd op de kleding die op Amerikaanse universiteiten gedragen werd, maar bevat ook een vleug van wat stoere sporters en zeilers droegen. Hilfiger voegde dat bij elkaar en goot er “een modern en relaxt sausje overheen”, zoals hij zelf ooit zei.
Toegankelijk voor een groot publiek
Tommy Hilfiger past zeker in het rijtje klassiekers, maar is tegelijkertijd toegankelijk voor een groot publiek. De parfumgeuren zijn overheerlijk en zacht geprijsd, een jeans is vergeleken met andere merken goed betaalbaar en je ziet veel verschillende type mensen met een tas van Tommy Hilfiger lopen. Het merk is tegenwoordig zelfs speels te noemen en enorm populair onder jongeren. Dat model Gigi Hadid één van de gezichten van Tommy is, zal zeker meehelpen. De collectie TOMMYXGIGI is super hip!
Maatschappelijk verantwoord
Ook Formule 1 coureur Lewis Hamilton verbond zijn naam aan het merk en drukte zijn stempel op de sportieve lijn TOMMYXLEWIS. “Mode brengt mensen van verschillende rangen en standen bij elkaar”, aldus Lewis. “En we bevinden ons in een tijd waarin dat meer dan nodig is. Voor mij is duurzaamheid ook enorm belangrijk. Deze collectie bestaat voor meer dan 40% uit duurzame producten.” Tommy Hilfiger is daarnaast ook nog eens maatschappelijk verantwoord bezig. Het bedrijf steunt borstkankeronderzoek, Warchild en het WWF.
Karl Lagerfeld
Wist je trouwens dat de Tommy Hilfiger Corporation sinds 2005 ook het merk ‘Karl Lagerfeld’ bezit? Maar weinig mensen weten hoe de 68-jarige Hilfiger eruit ziet, maar de Duitse Lagerfeld stond altijd volop in de schijnwerpers. Met zijn strakke witte paardenstaart, onafscheidelijke zwarte zonnebril en een wat norse blik was hij een icoon in de modewereld. Lagerfeld was tot zijn dood, op 19 februari jl., creatief directeur van Chanel. Hij werd 85 jaar.
[signoff]
Reageer