Deen mikpunt Wakker Dier om ‘kiloknallersvlees’

4 min read
0
817
advertenties

MEDEMBLIK –  Supermarktketen DEEN  is mikpunt van een campagne met radiospotjes vanwege de verkoop van zogenaamde ‘kiloknallersvlees’, Wakker Dier is de campagne gestart om DEEN op andere gedachten te brengen en geen ‘kiloknallersvlees’ meer te verkopen.

Tegen nieuwspartner NH Nieuws zegt Anne Hilhorst van Wakker Dier: “Mede door het gestunt van Deen worden dieren veroordeeld tot een vreselijk leven in industriële stallen. En dat moet stoppen.”

Welzijnsproblemen

In Nederland leven miljoenen dieren in de vee-industrie. Daarvan belanden er volgens Wakker Dier veel als kiloknaller in de supermarkt. “De welzijnsproblemen bij de dieren achter de kiloknallers zijn groot”, zegt Hilhorst. “Zo leven industrievarkens in kale hokken, komen kippen nooit buiten en worden Ierse runderen onverdoofd gecastreerd.”

Folders

Voor het onderzoek naar vleesaanbiedingen pluist Wakker Dier de folders van supermarkten uit. Alle folderplaatsingen voor vlees zonder erkend en zichtbaar dierenwelzijnskeurmerk worden kiloknaller genoemd.

Stop de kiloknaller

Wakker Dier wil dat supermarkten diervriendelijkere producten aanprijzen in plaats van kiloknallers. Hilhorst: “Als Deen vaker vlees met een keurmerk in de aanbieding zou doen, kiezen klanten eerder voor zo’n alternatief. En daarmee krijgen meer dieren een beter leven.”

Wat doe jij?

Let jij op dierenwelzijnskeurmerken als je vlees koopt? Of trekt vooral de prijs de aandacht? Koop je wel eens kiloknaller-aanbiedingen?

Op de website van NH Nieuws kunt u stemmen op drie keuzes

Meer gerelateerde berichten

Lees ook eens

Bestevaer letterlijk aan de grond

Reacties …