INGEZONDEN MEDEDELING – Als je een gemiddeld bedrijf in Medemblik zou vragen of ze meer zouden willen doen voor minder geld of minder tijd – dan is het antwoord ongetwijfeld ja. Daarom hebben we een overzichtje gemaakt van een aantal van de tools/hulpmiddelen die een bedrijf veel effectiever kunnen laten werken.
Chat applicaties
Het is natuurlijk een stuk gemakkelijker om even een berichtje te sturen dan een e-mail te tikken die je vervolgens weer kwijt bent. Chat applicaties zoals Slack of Microsoft Teams zorgen ervoor dat al jouw gesprekken op één locatie blijven en op die manier ook altijd gemakkelijk teruggevonden kunnen worden.
Een manier om ruimtes te reserveren
En als we het hebben over het hebben van een reserveringssysteem vergaderruimte dan hebben we het natuurlijk niet over een Outlook agenda item, maar meer over iets wat je ook echt daadwerkelijk zelf kunt terugzien op een display. Zo blijft het probleem met dubbele boekingen en frustratie wanneer een collega ergens zit waar dat eigenlijk niet zou moeten tot het minimum beperkt.
Video conferencing tools
We zijn er natuurlijk allemaal aan gewend tegenwoordig, maar video conferencing is en blijft super handig. Het is persoonlijker dan e-mail of chat en toch hoef je niet naar de andere kant van het land om iemand fysiek te zien. Online vergaderingen met Zoom, Google Hangouts of Skype zijn vooral erg handig als je collega’s hebt die niet alleen in Medemblik zijn maar ook door de rest van Nederland zijn verspreid.
Project management tools
Hoe fijn is het om in één oogopslag te kunnen zien waar een project precies staat. Tools als Asana, Jira en Monday geven je precies aan wat je vandaag nog moet doen, wat eigenlijk al gedaan had moeten zijn en wat je de komende weken/maanden kunt verwachten. Door via het gemakkelijke dashboard te klikken kun je heel gemakkelijk zelf inzien wat de status van een project is en waar je misschien nog even iets harder aan moet werken.
Online bestanden delen
Heel veel bedrijven stappen volledig richting de cloud, maar misschien wil je alleen maar een paar bestanden delen met collega’s of ervoor zorgen dat ze voor andere mensen beschikbaar zijn. Dat kan bijvoorbeeld heel gemakkelijk met OneDrive van Microsoft, Dropbox of WeTransfer. Dat zorgt ervoor dat je bestanden niet fysiek naar elkaar hoeft te brengen of met elkaar loopt te mailen. Dat zorgt uiteindelijk alleen maar dat je bepaalde bestanden kwijt gaat raken.