ZWAAGDIJK – Voor lang niet alle bedrijven is de coronacrisis een stevige financiële aderlating, voor de discounters is het juist tijdens deze crisis een gouden periode. Discounters als Zeeman en Action zien hun omzetten met gemiddeld 10% stijgen, blijkt uit berichtgeving van het Financieel Dagblad.
Goedkope onderbroeken en schuursponsjes
Dat de consument tijdens de coronacrisis sterk op de kleintjes is gaan letten is wel duidelijk, net zoals tijdens de financiële crisis van enkele jaren geleden zijn het nu weer de discounters die lachend de crisis doorkomen. Van goedkope onderbroeken tot schuursponsjes en alles wat daar tussen ligt vind gretig afname bij de consument.
Voor Zeeman en Action is de grote stijging van de omzet opvallend, in het begin van de coronacrisis moesten meerdere winkels van deze discounters de deuren sluiten, zo was voor Action de belangrijkste markt, de Franse markt, een moeilijke periode tussen half maart en half mei toen de Action winkels daar de deuren moesten sluiten omdat deze niet onder de essentiële winkels vielen.