Medemblik Actueel.

Bedrijven

Action-oprichters nu booming in biefstuk

WESTFRIESLAND – Boris Deen en Rob Wagemaker, 2 van de 3 mensen die Action uit de grond hebben gestampt om jaren later voor vele honderden miljoen te verkopen aan een Engelse investeerder hebben weer een nieuwe melkkoe gevonden, biefstukken, en wel heel veel biefstukken.

‘Loetje’ is het toverwoord, biefstukken van Loetje een restaurant dat zich volledig toe heeft gelegd op het serveren van biefstukken in grote aantallen. Nu zijn er al 165.000 koeien per jaar nodig om de magen van de klanten van Loetje te stillen wat een omzet van ruim 75 miljoen euro opleverde in 2018, en dan te denken dat dit allemaal begon in een café in Amsterdam waar de ‘grofgebekte’ Loetje Klinkhamer de scepter zwaaide.

In 2017 overleed Loetje Klinkhamer na een noodlottige val in zijn café en zijn het nu zijn zoon Jaap, dochter Marga en jaap zijn ex-vrouw Pien die de nu 18 vestigingen tellend concert leiden.

Maar hoe passen Boris Deen en Rob Wagemaker nu in dit verhaal.. Heel simpel, om te kunnen groeien is er geld nodig, veel geld, heel veel geld, en banken zijn nog steeds niet happig om in de horeca te investeren omdat bij een beetje economisch tegenwind de horeca dit als eerste merkt, en daar komen Boris Deen en Rob Wagemaker om de hoek kijken. Beiden hemeltje schatrijk dankzij de verkoop van Action hebben een deal met het management van Loetje gemaakt, als zij een mooie locatie vinden voor wederom een nieuw Loetjes restaurant trekken zij de knip om dit te realiseren. Een uitgebreid hoe en waarom Loetje zo enorm populair aan het worden is kunt u lezen op ‘Blendle‘.

In 2013 komt IBS Capital Allies om de hoek kijken, die het contact leggen tussen Loetje en de twee voormalige Action-eigenaren, en vanaf dat moment gaat het razend snel. Vooral Boris Deen heeft een flinke vinger in de pap, of is het biefstuk, hij is bepaald geen stille vennoot maar is druk bezig om Biefstuk van Loetje enorm te laten groeien en kijkt dan zeker niet alleen naar Nederland, Deen richt zijn pijlen ook op Amerika en Londen. Of het Boris Deen zijn streven is om van Biefstuk van Loetje een tweede action te maken in de horeca is nog maar de vraag, een biefstuk blijft toch een stukje vlees dat niet voor iedereen betaalbaar is.

In Noord-Holland heeft Loetje vestigingen in o.a. Amsterdam, Bergen, Laren en Overveen. Of er plannen zijn om ook in Westfriesland een vestiging van Loetje te openen is onduidelijk, de toekomst zal dit leren.

Whatsapp ons voor tips of een mooie foto of video op 06-22283965 of mail de redactie op redactie@medemblikactueel.nl

Reageer op dit onderwerp

X