INGEZONDEN MEDEDELING – Als u als Medemblikse ondernemer relatief nieuw bent in de wereld van internet marketing, heeft u misschien wel eens gehoord dat de term ‘SEO-inhoud’ wordt gebruikt door marketing specialisten.
Wat is seo? En wat is inhoud? Om dit te vertellen is het handig om de zin SEO-inhoud op te splitsen in twee delen:
– “SEO” verwijst naar zoekmachine optimalisatie, oftewel het proces van het optimaliseren van uw website zodat mensen deze gemakkelijk kunnen vinden via zoekmachines zoals Google.
– Met ‘inhoud’ bedoelen we alle informatie die op internet leeft en op internet kan worden geconsumeerd.
Dus als u deze twee concepten samenvoegt: SEO-inhoud is elke inhoud die is gemaakt met als doel zoekmachine verkeer te stimuleren.
Hier is een supersnelle opfriscursus over wat u moet doen om uw webinhoud te promoten:
– Zoekwoordonderzoek: als u via zoekmachines verkeer wilt genereren, kunt u het beste zoekwoorden onderzoek doen voordat u begint met het schrijven van SEO teksten. Op deze manier kunt u zich concentreren op trefwoorden waarvoor al een bepaald zoekvolume bestaat. Oftewel, schrijf over topics waar veel mensen van uw doelgroep naar zoeken.
– Zoekwoord optimalisatie: weet waar en hoe u zoekwoorden in uw inhoud moet gebruiken voor maximale doorzoekbaarheid.
– Inhoud organiseren: de inhoud op uw site moet op een logische manier worden georganiseerd. Dit is niet alleen goed voor uw SEO, het helpt bezoekers op uw site ook gemakkelijk andere gerelateerde inhoud te vinden. Hoe langer ze op uw site blijven, hoe beter.
– Content promotie: vergroot de zichtbaarheid van nieuwe inhoud die u maakt door deze te delen op sociale netwerken en links naar uw inhoud te bouwen. Zowel intern als vanaf externe sites.
Breadcrumbs gebruiken voor uw website
Breadcrumbs zijn een belangrijk SEO-onderdeel van bijna elke goede website. Deze rode draad vertelt een bezoeker aan uw website niet alleen waar ze zich op uw site bevinden, tevens geven ze richting Google aan hoe uw site is gestructureerd.
Een breadcrumb of broodkruimel is een klein tekstpad, vaak bovenaan een pagina dat aangeeft waar de gebruiker zich op uw website bevindt. Dit kruimelpad laat u meteen zien waar u bent. Ieder punt van dit pad kan men aanklikken, helemaal terug tot aan de startpagina.
Voordelen van het gebruiken van breadcrumbs
– Google is er gek op
Uw bezoekers houden van broodkruimels, maar Google ook. Ze geven Google een andere manier om erachter te komen hoe uw website is gestructureerd, maar zoals eerder besproken, kan Google ze ook gebruiken in de daadwerkelijke zoekresultaten, waardoor uw resultaat veel aantrekkelijker wordt voor gebruikers.
– Ze verbeteren de gebruikerservaring van uw website
Mensen haten het om te verdwalen. Wanneer mensen geconfronteerd worden met een nieuwe locatie, kijken ze vaak rond op zoek naar herkenbare objecten of herkenningspunten. Hetzelfde geldt voor websites. U moet bezoekers tevreden houden en wrijving zoveel mogelijk verminderen. Broodkruimels kunnen uw gebruikerservaring helpen, omdat ze een algemeen interface-element zijn dat mensen onmiddellijk een uitweg laat zien. De bezoeker aan uw website hoeft niet op de terug knop te klikken!
– Ze verlagen de bouncepercentages
Bijna niemand komt een site binnen via de startpagina. Het draait allemaal om organisch zoeken. Dat betekent dat elk deel van uw site een toegangspunt kan zijn. U moet een manier bedenken om deze bezoekers naar andere delen van uw site te leiden als de geselecteerde pagina niet aan hun behoeften voldoet. Broodkruimels kunnen het bouncepercentage verlagen omdat u bezoekers een alternatieve manier biedt om op uw site te browsen. Denkt u ook niet dat het beter is om uw bezoeker naar uw homepage te sturen in plaats van terug naar Google?
Ondanks dat ze paneermeel gebruikten, raakten Hans en Grietje nog steeds verdwaald in het bos. Laat dat uw bezoekers niet overkomen! Broodkruimels bieden bezoekers een gemakkelijk te begrijpen manier om door uw site te navigeren en ze begrijpen meteen hoe uw sitestructuur werkt. Google houdt om dezelfde reden hiervan.