Heb je een website of een webshop? Dan is het voor jou waarschijnlijk belangrijk om steeds meer te verkopen of meer leads binnen te krijgen. Om dit doel te bereiken is het belangrijk dat je meer en betere bezoekers aantrekt. Deze bezoekers kun je aantrekken door middel van zoekmachine marketing.
Echter, het is belangrijk om dit op de juiste manier aan te pakken. Zo focus je op trefwoorden die voor jouw doelgroep belangrijk zijn. Enige vakkennis is ook handig om goed in te spelen op de trefwoorden. Echter, door een SEO cursus of opleiding te volgen, kun je je website zelf optimaliseren. Daarover kun je hier meer informatie terugvinden. We vertellen je meer over deze vorm van marketing.
Wat zoekmachine marketing is
Zoekmachine marketing oftewel SEM is een marketingvorm. Marketing is bovendien het optimaal bevredigen van de specifieke wensen of behoeften van potentiƫle kopers. Op die manier bevorder je de verkoop van producten en diensten. SEM komt op hetzelfde neer. Je zorgt er namelijk voor dat de behoeftes van de klant of consument centraal staan. Daarbij let je ook op de regels van zoekmachines.
Binnen zoekmachinemarketing let je op 4 belangrijke zaken:
- Promotie;
- Het product of de dienst die je aanbiedt;
- De prijzen en klantrecensies;
- De vindbaarheid van je website/webshop.
SEM is een belangrijk onderdeel van internet marketing. Bovendien bestaat deze vorm van adverteren uit twee pijlers, namelijk zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEM). Als deze vormen van marketing goed uitgevoerd worden, trek je bezoekers aan die zoeken naar jouw product, dienst of informatie.
Het is tevens belangrijk te weten dat zoekmachine marketing bij succesvolle websites zorgt voor 80% van het gerichte websiteverkeer. Door meer gericht website verkeer te vergaren gaat je omzet omhoog. Investeren in deze vorm van marketing is dus slim. Het is ook fijn te weten dat zoekmachinemarketing ook offline verkopen stimuleert!