Alles over een goede branding
Branding is belangrijk voor bedrijven. Nadat je je SEO in orde hebt, is het namelijk wel de bedoeling dat de klant overtuigd raakt van jouw bedrijf, dit doe je door een goede branding te creëren. Branding bestaat uit een herkenbare huisstijl, een visie, missie en de boodschap kun je overbrengen op social media. Lees hier meer over deze onderwerpen en de voordelen hiervan.
Huisstijl
Een huisstijl betekent eigenlijk dat je een vaste stijl gebruikt voor je bedrijf. Dit zorgt voor herkenbaarheid, maar ook voor een professionele uitstraling. Alles past bij elkaar op gebied van kleur, typografie en stijlkeuze. Ook je logo hoort bij de huisstijl en dient makkelijk toepasbaar te zijn op verschillende manieren. Gebruik je andere grafische elementen op je website? Zorg er dan voor dat dit ook allemaal goed bij elkaar past. Alle aspecten van de huisstijl zullen een boodschap overdragen, denk hier goed over na bij het maken van keuzes.
Visie en missie
Wie wil er nou een product kopen zonder een goed verhaal erbij? Neem als voorbeeld een bedrijf dat zich specialiseert in duurzame producten. Hierbij zul je graag willen weten waar het product vandaan komt, waarom het zo bijzonder is en waarom het de beste optie is om voor een duurzame variant te kiezen. Ook het verhaal achter het bedrijf zelf is belangrijk. Wie is de oprichter en wat is het doel van het bedrijf? Een persoonlijk verhaal maakt een bedrijf veel levendiger en menselijker, hier heeft men meer affiniteit mee.
Social media
Via social media kun je je boodschap verspreiden. Het visuele aspect van je branding kun je dan ook goed overbrengen via social media. Zo denkt bijvoorbeeld een kledingwinkel goed na over het type modellen dat zij gebruiken om hun kleding te representeren, wie willen zij aanspreken? Een grafisch vormgeving bureau zal meer geven om goede visuals die er mooi uitzien, om hun klanten te laten zien dat zij goed zijn in hun vak. Zorg voor waardevolle content waar mensen wat aan hebben en vergeet niet dat dit jouw digitale visitekaartje is, net als je website.
Voordelen
Nadat je hebt gekozen voor Google Ads uitbesteden is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je website of social media aantrekkelijk eruit ziet voor de klant. Je kunt dan wel bezoekers genereren, maar ze moeten ook overgaan tot aankoop. Door een passende branding te creëren die jouw doelgroep aanspreekt, zul je een gevoel geven aan de klant. Vaak is een gevoel belangrijker dan het product zelf, omdat mensen nu eenmaal handelen uit emotie. Geven al die mooie foto’s van jouw product het gevoel van ontspanning af en is jouw potentiële klant daar naar op zoek? Dan is er een grote kans dat jouw product verkoopt.
Conclusie
Een goede branding bestaat uit een herkenbare en professionele huisstijl waarbij de kleuren in balans zijn en passen bij de doelgroep. Daarnaast is het verhaal achter het bedrijf ook erg belangrijk zodat de klant weet waar je voor staat en wat je wil bereiken. Deze boodschap breng je over via social media.