WEST-FRIESLAND – Ondernemingen hebben te maken met een nieuwe realiteit waarbinnen zij moeten opereren. Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord speelt sinds de start van de coronacrisis in op wat er nodig is om de regio door de crisis te helpen. Een van de activiteiten is het online kennis- en inspiratieplatform NHNEXT dat aanstaande vrijdag 8 mei live gaat met een eerste uitzending.
Nieuw: NHNEXT
Het zijn bijzondere tijden voor iedere organisatie. Het vraagt veel aanpassingsvermogen en creatief denken om het hoofd boven water te houden. Juist nu is het tijd om ondernemers actiever te informeren en inspireren. Hiervoor is het regionaal kennis- en inspiratieplatform NHNEXT gelanceerd.
Samen met een aantal partners uit de regio zijn de krachten gebundeld, om ervoor te zorgen dat ondernemers blijven ondernemen, en de regionale economie blijft floreren.
Naast diverse branchespecialisten zijn o.a. Mathijs Bouman, columnist bij Het FD en redacteur/econoom van Nieuwsuur en de verandergoeroes Erik Kuperus en Michel Verheijden van Superhelder één van de eerste gasten van NHNEXT.
Tijdens de allereerste livestream op vrijdag 8 mei om 14:00 uur vanuit Theater de Kampanje (in Den Helder), wordt o.a. gesproken over de economische gevolgen van de coronacrisis voor Noord-Holland Noord. Mathijs Bouman gaat hierover het gesprek aan met Thijs Pennink (directeur Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord). Deze livestream is te volgen op www.nhnext.nl.
Wat is NHNEXT?
NHNEXT is een online platform (nhnext.nl) met als primair doel regionale bedrijven, verenigingen en stichtingen te faciliteren met verhelderende inzichten en innovatieve strategieën. Daarnaast biedt het platform;
- Livestreams van webinars, interviews met experts, interactieve spreekuren, tafelgesprekken, succesverhalen van ondernemers en uitdieping van actuele thema’s door deskundigen op onderwerpen als effectief thuiswerken, heruitvinden van businessmodellen, ondersteunende overheidsmaatregelen, slimme marketingstrategieën, flexibele kredietvormen, HR-vraagstukken et cetera.
- Groot bedrijfsbereik binnen de regio door samenwerking met gemeenten, ondernemersverenigingen en kennispartners.
- Updates en wekelijkse programmering gecommuniceerd via NHNEXT e-mailnieuwsbrieven en social media kanalen.
- Livestream-uitzendingen die worden opgenomen en geplaatst op het platform, en ‘re-live’ worden verspreid via de social media kanalen.
Partners NHNEXT
Naast Ontwikkelingsbedrijf NHN zijn diverse kennispartners betrokken bij de lancering van NHNEXT. Zo zijn de Rabobank, de Kampanje, Druktemaker, DTX en Omnyacc bij het online platform betrokken.