WESTFRIESLAND – Eind 2019 kwam Mee & de Wering met een persbericht waarin zij verklaarden dat zij vanaf 1 januari 2020 stopten met het nog langer aanbieden van onafhankelijke cliëntondersteuning in Westfriesland. Zij kwamen tot dit besluit omdat het voor MEE & de Wering niet langer mogelijk bleek te zijn om tegen het tarief dat 1.Hoorn hun aanbood te kunnen werken.
Lees ook: Na 60 jaar geeft Mee & de Wering er de brui aan, “tegen dit tarief kunnen wij geen diensten leveren”
Deze cliënten kunnen nu bij de vier overige partijen terecht, dit zijn de Stichting Maatschappelijke Dienstverlening Zaanstreek Waterland, De Omring, De Leekerweide Groep en K. Hooft Zorgdragers. Cliënten die nu bij MEE & de Wering een cliëntondersteuning traject volgen kunnen deze nog wel afronden bij MEE & de Wering.
Het college zegt over het aanbod van MEE & de Wering die nog wel met een compromisvoorstel kwamen dat zij voor één partij geen uitzondering kan maken.
In een eerdere reactie zegt Daphne Gans, regiomanager van MEE & de Wering: ,,Het contract voor het bieden van onafhankelijke cliëntondersteuning in de Westfriese gemeenten is ontbonden. Per 1 januari stopt onze opdracht in dit kader. Alle andere diensten die MEE & de Wering biedt in de verschillende Westfriese gemeenten blijven bestaan. Dit betekent dat de servicepunten WonenPlus van MEE & de Wering gewoon open blijven in Hoorn.”