INGEZONDEN MEDEDELING – Vriendelijke woorden zijn veel waard en kosten weinig. Dit creëert kansen: wanneer je niet meer kunt uitgeven dan de concurrentie, is de oplossing hen beter te ondersteunen.
Je creditcard is gestolen. Je herkent een bedrag op het rekeningafschrift niet. Misschien wil je een nieuwe rekening openen of een algemene vraag stellen. Dus, je pakt de telefoon en belt je bank voor de klantenservice.
Maar je stopt. Is dit het juiste telefoonnummer? Heb ik alle informatie die ik nodig heb? Hier zijn enkele snelle tips om door een gesprek met de klantenservice te navigeren. Lees hier alles over het telefoonnummer opzoeken van grote bedrijven.
Telefoonnummer opzoeken van grote bedrijven
Een bank kan een apart telefoonnummer hebben voor de klantenservice. Als je het telefoonnummer van grote bedrijven wilt opzoeken, kun je het meestal vinden op de website van de bank op de pagina “Klantenservice” of “Neem contact met ons op”. Kijk ook of je dit nummer op papieren cheques of op de achterkant van je creditcard vindt. Het is meestal een goed idee om een specifieker en lokaler nummer te vinden dan de algemene klantenservice.
Verificatie van je identiteit
Voordat je het nummer draait, moet je ervoor zorgen dat je alle informatie hebt die je nodig zou kunnen hebben tijdens het gesprek: de naam waaronder de rekening staat, het creditcardnummer, het persoonlijke identificatienummer (PIN) van de geldautomaat, de laatste vier cijfers van je burgerservicenummer (BSN), enzovoort. Je kunt worden gevraagd het gebruikers-ID voor telefonisch bankieren op te geven, die dezelfde kan zijn als je online-ID. Of je nu een geautomatiseerde stem hoort of een echte vertegenwoordiger van de bank, u wordt gevraagd om te bevestigen wie u bent als klant van hun bank.
Voor Bank of America voert u uw creditcard-/debit kaartnummer en de laatste vier cijfers van uw BSN in. Voor Chase, geef het creditcardnummer en ATM pin nummer. Het verschilt per bank, maar een van de eerste stappen zal verificatie zijn, dus zorg dat je je kaart en informatie bij de hand heeft.
Hier zijn nog een paar andere dingen die je kunt proberen als je nog steeds problemen hebt. Als je het creditcardnummer invoert, maar de automatische stem reageert niet, kijk dan of het helpt om de toets (#) na het nummer in te drukken. Het kan ook een goed idee zijn om met dezelfde telefoon te bellen als die waarmee je gewoonlijk de bank belt; sommige geautomatiseerde systemen laten je zelfs weten dat het telefoonnummer waarmee je belt overeenkomt met hun gegevens.
Klantenservice banken
Na de authenticatie kun je de kwestie bespreken. Als je met een medewerker van de klantenservice spreekt, stel dan je vraag op een duidelijke en beknopte manier. Wees specifiek en houd het relevant voor de juiste account. Dus, in plaats van “wat moet ik doen als ik een onverklaarbare vergoeding op mijn rekening heb?” vraag je “ik bel over een vergoeding van €12,50 op 16 september op mijn betaalrekening. Kun je mij vertellen waar dat voor was?” Als je creditcard is gestolen, moet je zeggen wat de laatste goedgekeurde transactie was. Zo weet de vertegenwoordiger waar hij de informatie en/of de transactie efficiënter kan vinden. Op die manier kan je gericht je vragen stellen aan klantenservice van banken.