De meeste ondernemers maken gebruik van een combinatie van SEO en SEA om online te adverteren. Echter, voordat je start met Google Ads (Google Adwords), houd je rekening met verschillende zaken. Wij geven je daarom tips om te adverteren in Google Ads. Dankzij deze adviezen kun je een beter resultaat behalen.
Tips voor adverteren in Google Ads
Google Ads maakt het mogelijk om op verschillende manieren te adverteren. Zo kun je adverteren in het zoeknetwerk en/of het display netwerk. Voordat je start met Google Ads marketing is het belangrijk dat je vier elementen op orde hebt:
- Je verkoopt een product of dienst;
- Er is gezorgd voor een advertentiebudget;
- Je hebt een website met een aansluitende landingspagina;
- Je hebt nagedacht over wat je wil bereiken met je website.
Nadat je deze elementen op orde hebt, ga je aan de slag met Google Ads. Daarbij houd je rekening met een bepaalde structuur. Een goede en duidelijke structuur draagt immers bij aan een succesvolle campagne. Daarnaast let je ook op advertentiegroepen, hoe je advertenties worden weergegeven, zoekwoorden en een bepaald matchingstype.
Vijf matchingstypes
Over het algemeen kent Google Ads vijf matchingstypes voor zoekwoorden. Denk hierbij aan een exacte match, phrase match, modified broad match, broad match en negatieve match. Elk type brengt bepaalde voordelen met zich mee. Het is dus handig om na te denken welke variant het beste bij jouw marketingstijl past.
Vervolgens ga je advertenties schrijven voor Google Ads. Hierbij is het handig om USP’s te benoemen. Ook houd je rekening met je doelgroep. Het is ook handig om een call to action toe te voegen. Een voorbeeld van een dergelijke call to action voor een webshop is “Koop nu online”. Je houd je daarnaast aan de advertentieregels van Google. Ook verwerk je (longtail) zoekwoorden in de tekst.
We hebben tips gegeven voor adverteren in Google Ads. Adverteer dus optimaal! Mocht je denken om het uit te willen besteden aan een marketingbureau, bekijk dan hier voor meer informatie.