MEDEMBLIK – Na zestig jaar dienstverlening heeft MEE & de Wering deze maand besloten het contract terug te geven omdat zij niet in staat zijn om voor het tarief dat Hoorn als centrum gemeente voor ogen heeft haar werk goed te kunnen doen.
MEE & de Wering baseert zich op rapportages van Berenschot, waar in wordt gegaan hoe de kostprijzen zijn opgebouwd. Uit dit rapport blijkt dat de het tarief dat de Westfriese gemeenten hanteren beneden de kostprijs ligt. Hoorn bestempelde al eerder de rapportages van Berenschot als discutabel.
In een reactie zegt Daphne Gans, regiomanager van MEE & de Wering: ,,Het contract voor het bieden van onafhankelijke cliëntondersteuning in de Westfriese gemeenten is ontbonden. Per 1 januari stopt onze opdracht in dit kader. Alle andere diensten die MEE & de Wering biedt in de verschillende Westfriese gemeenten blijven bestaan. Dit betekent dat de servicepunten WonenPlus van MEE & de Wering gewoon open blijven in Medemblik.”
MEE & de Wering heeft 103 inwoners van West-Friesland die zij begeleiden in het kader van onafhankelijke cliëntondersteuning, van die cliënten is ca. 80% ingedeeld in de categorieën: (licht)verstandelijk beperkt, Niet Aangeboren Hersenletsel, een autistische aandoening, psychiatrische aandoening of lichamelijke beperking. Op jaarbasis begeleiden MEE & de Wering ruim 1300 cliënten.
[signoff]
Reageer