Silvia Hania gaat toerisme voor Medemblik aanjagen

Medemblik – De gemeente Medemblik benoemt Silvia Hania als aanjager toeristische marketing. Zij gaat het komende jaar samen met de toeristische sector aan de slag met het promoten van de gemeente Medemblik bij potentiële bezoekers. Een belangrijk onderdeel van haar opdracht is om de onderlinge verbinding tussen de toeristisch betrokkenen te vergroten.

silvia haniaDaarnaast is het belangrijk om Medemblik een goede plek te geven in de samenwerking die regionaal (met de andere gemeenten uit de historische driehoek Medemblik – Hoorn – Enkhuizen) en bovenregionaal (vanuit Holland boven Amsterdam) is opgestart.

Wethouder Harry Nederpelt heeft toerisme in portefeuille.”Het afgelopen half jaar hebben we samen met het toeristisch veld een nieuwe koers verkend en opgesteld. De betrokken organisaties gaven aan dat ze behoefte hadden aan coördinatie door de gemeente. Daar levert de aanjager een belangrijke bijdrage aan. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de toeristische organisaties het zelf gaan doen. Ook dit jaar worden ze nauw betrokken bij de uitvoering.”

Silvia Hania is een ervaren marketingcommunicatieadviseur en was eerder betrokken bij opdrachten in het toeristisch veld. Ze was ook betrokken bij de totstandkoming van de strategie toeristische marketing en heeft veel mensen uit de toeristische organisaties gesproken. Wethouder Nederpelt licht de keuze toe: “We hebben gekozen voor Silvia Hania omdat de toeristische sector aangaf graag iemand op die plek te zien die al bekend was met de sector in Medemblik, die niet meer bij het begin hoefde te beginnen. Het moest ook iemand zijn die geen belangen heeft in dit gebied. We hebben er veel vertrouwen in dat Silvia Hania de juiste persoon is om het komende jaar als aanjager de onderlinge verbinding te vergroten en aan de slag te gaan met het promoten van de gemeente Medemblik.”

Reageren via facebook

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.