Medemblik Actueel.

Bedrijven

Consumentenbond zeer kritisch over fusie Ziggo en UPC

Medemblik – De Consumentenbond is zeer kritisch over kabelaar Ziggo: het bedrijf is duurder geworden voor haar klanten, biedt minder keuze en krijgt zeker geen prijs voor klantvriendelijkheid. 

Dit oordeel felt de Consumentenbond die opkomt voor de belangen van consumenten in haar Consumentengids van juli/augustus 2015 over de grootste kabelaar van Nederland die ontstaan is uit een fusie van UPC en Ziggo. Het advies van de Consumentenbond is voor bestaande Ziggo-klanten geen nieuw abonnementen bij Ziggo te nemen,schrijft Mediamagazine.

Veel problemen en tariefsverhogingen

Ziggo kwam de afgelopen maanden negatief in het nieuws door onder andere storingen bij haar digitale televisiedienst door de integratie van haar netwerken en diverse tariefsverhogingen. De consumentenbond roept ook op om geen nieuwe abonnementen af te nemen. Ze gaan zelfs zo ver dat ze oproepen om bij aanhoudende klachten over te stappen naar een andere provider. 

De tariefsverhoging van € 7.20 per maand en de verplichte afnamen van huurapparatuur is de Consumentenbond ook een doorn in het oog.  De Consumentenbond pleit voor keuzevrijheid tussen huren en kopen; een model dat Liberty Global niet wenst te hanteren bij Ziggo en in het verleden ook niet bij UPC hanteerde.

West-Friesland lijkt vrijwel storingsvrij

De meeste problemen bij Ziggo lijken zich voor te doen buiten West-Friesland. En dan vooral in het gebied waar UPC voorheen zat en nu dus Ziggo is geworden.  Wij vroegen andere providers als KPN wanneer zij in Medemblik glasvezel gaan aanleveren, hier moesten zij ons het antwoord schuldig op blijven. Daardoor ben je als inwoner van de gemeente Medemblik die snel internet en een uitgebreide tv/radio-pakket wil hebben verplicht om bij Ziggo te blijven. Voor mensen die niet veel geven om snel internet is er dan altijd KPN/ONLINE/XS4All en andere aanbieders van ADSL om daar hun heil te zoeken.

Reageer op dit onderwerp