Medemblik Actueel.

Gezondheid

De tip van Ed's Gym – De meest voorkomende fouten van beginnende sporters’

Medemblik – Vol enthousiasme ben je begonnen bij een sportschool, maar je merkt nog steeds geen resultaat? Heel frustrerend! 

Stel realistische doelen

Altijd al een sixpack willen hebben? 100 kilo willen bankdrukken? Hard aan het werk voor een maatje 36? Wil je graag net zo’n mooi figuur hebben zoals de grootste wereldsterren?

Stel dan eerst realistische doelen! Natuurlijk willen we allemaal wel één van die fantastische doelen bereieken, maar ben je echt bereid je levensstijl helemaal aan te passen? Vier keer per week naar de sportschool te gaan en die snack of dat wijntje of biertje helemaal te laten staan? Sommigen van ons natuurlijk wel, maar kijk in de spiegel en besef waar je voor wilt werken, wat je ervoor wilt doen en vooral wat je ervoor wilt laten.

Zet elk gewenst resultaat in kleine doelstellingen weg. Zodat je elke keer een mijlpaal hebt om naar toe te werken. Bijvoorbeeld elke kilo die je meer tilt. Een percentage aan vet die je verliest. Die 100 meter die je nu verder rent! In kleine stappen streven, dat maakt je ten eerste sneller een tevreden mens. Blijf je gemotiveerd en tenslotte het is immers allemaal vooruitgang!

Waar moet je op letten tijdens het trainen?

Bij de juiste wijze van trainen komen zeker de volgende aandachtspunten aan bod.

  • Let op je houding! Rug lang, schouders laag, geen gewrichten overstrekken, etc.
  • Beweeg langzaam bij krachttraining, dan heb je minder kans op blessures en bereik je meer resultaat!
  • Zorg voor variatie van je trainingsschema. Een eentonig schema wordt niet alleen saai voor jou, maar ook voor je spieren.
  • Blijf goed en rustig doorademen tijdens een set.
  • Kies het juiste aantal herhalingen, sets en rust bij je trainingsdoel.
  • Voor de meeste doelen geldt: grote spiergroepen eerst!
  • Ook de oefeningen die je minder leuk vindt zijn belangrijk.
  • Begin niet met de moeilijkste oefeningen, bouw het langzaam op.
  • Zorg er voor dat je jouw lichaam (op verantwoorde wijze) belast; alleen dan kan je de voor jouw gewenste doel realiseren en voorkom je blessures.
  • Eet ruim een uur van tevoren. Zorg voor koolhydraten voor de training en eiwitten na de training.
  • Belangrijkste maak het leuk! Dan blijf je gemotiveerd en behaal je de voor jouw gewenste resultaten vrijwel vanzelf.

Start vandaag nog en kom langs bij Ed’s Gym

Reageren via facebook