Medemblik Actueel.

Regionieuws

Update – Parkeerellende in Hoorn. Mensen staan soms half uur in de rij voor kaartje

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=y1c7nlUsyKg&w=850&h=450]

Regio –  Het moest de oplossing zijn om je auto snel te kunnen parkeren met zo weinig mogelijk overlast. Helaas pakt het compleet anders uit. Op het Hoorns Open Discussie Platform op Facebook zijn de klachten over het ‘kentekenparkeren’ niet meer te tellen. 

Het verhaal van Ben Veerbeek spreekt boekdelen:

Foto: Ben Veerbeek
Foto: Ben Veerbeek

Ik zeg tegen mijn gezin: “Blijf maar even wachten in de auto hoor. Papa gaat even een parkeerkaartje kopen.” Enfin 35 minuten later… Gezin verkleumd, want ik had de sleutels al meegenomen in de veronderstelling dat ik een paar minuutjes bezig was. Wat een rij zeg. PFFFFFFFFFFFFFF Parkeerterrein Veemarkt. Rijen klagende mensen in de kou en de regen.

Schandalig wat een frutzootje weer in Hoorn. Dit is het tegenovergestelde van “gastvrije gemeente”.

Één parkeerautomaat waarin je eerst je hele doopzeel moet invoeren inclusief kenteken (weten ze gelijk waar je bent) en dan pincode invoeren (fijn bij dat kenteken ;-)) Stel je voor dat die data een keer gehacked wordt…! En dan één zo’n apparaat voor het hele parkeerterrein inclusief zijkanten. Als dit het nieuwe parkeerbeleid gaat worden voor de gemeente Hoorn, mogen ze wel korting wegens frustratie en stress geven. Wat een schetsvertoning. En dan niet te spreken van onze buitenlandse gasten. Die zullen wel helemaal de weg kwijt zijn. Tjongejonge welke wethouder heeft dit “beleid” nu weer op zijn agenda gehad?

Ga eens een keer je huiswerk doen en regel eens wat meer efficiënte parkeermogelijkheden. We hebben in Hoorn toch een regio functie?
Dit is gewoon zo amateuristisch uitgevoerd. Eén flutapparaat voor zo’n gebied!

Update: Gemeente gaat haast maken met het bijplaatsen van parkeerautomaten. De gemeente wijdt de problemen die nu zijn ontstaan vooral aan kinderziektes en gewenningsproblemen. Wethouder Samir Bashara hoopt dat eind januari alle problemen verholpen zijn en de mensen zonder lange wachttijden een kaartje kunnen kopen. 

Heeft u ook deze ervaring met parkeren in Hoorn? Laat het ons weten. Wij zullen alle klachten gaan bundelen en naar de gemeente Hoorn brengen. 

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Reageren via facebook