Medemblik Actueel.

Bedrijven

Action verkozen tot Retailer of the Year Europe 2014-2015

Action verkozen tot Retailer of the Year Europe 2014-2015Zwaagdijk-Oost – Action is verkozen tot Retailer of the Year Europe 2014-2015. In Europa’s grootste consumentenonderzoek hebben meer dan 1 miljoen consumenten in negen landen hun stem uitgebracht en in totaal 665 retailers beoordeeld. Action scoorde in het onderzoek overall het beste op de aspecten prijsniveau en acties & aanbiedingen en mag zich daarom Retailer of the Year Europe 2014-2015 noemen.

Eerder werd al bekend dat Action in Nederland tot ‘Beste Winkelketen van Nederland’ en als beste in de categorieën ‘Warenhuis’ en ‘Speelgoed’ was verkozen. Ook is Action in Duitsland tot Beste Winkelketen uitgeroepen in de categorie ‘Huishoud & Cadeaus’, in Frankrijk in de categorie ‘Huis & Decoratie’ en in België in de categorie ‘Warenhuis & Huishouden’. Samen met 7 andere winkelketens heeft Action vervolgens gestreden om de hoofdtitel ‘Retailer of the Year Europe 2014-2015’.

Ronald van der Mark, CEO Action: “Wij zijn blij verrast dat we zijn uitgeroepen tot Retailer of the Year Europe. We hebben nog maar in vier van de negen deelnemende landen winkels en in Duitsland en Frankrijk zijn we relatief kort actief. Dat Action is uitgeroepen tot Retailer of the Year Europe bewijst dat onze klanten ons in alle landen waarderen om onze lage prijzen en uitgebreide en verrassende assortiment. Dit maakt ons bijzonder trots en motiveert ons om internationaal verder te groeien en te investeren in het openen van nieuwe winkels en werkgelegenheid. Namens alle collega’s van Action willen we onze klanten bedanken voor hun vertrouwen. Ook alle collega’s van Action verdienen veel waardering voor hun inzet en enthousiasme. Dankzij hen hebben we iedere dag weer blije klanten.”

Over Beste Winkelketen

Beste Winkelketen, een initiatief van Q&A Research & Consultancy, is het grootste consumentenonderzoek van Europa, waaraan meer dan 1 miljoen consumenten in negen landen mee doen. Het concept is ontstaan uit de wens van consumenten om hun mening te kunnen delen over hun favoriete winkelketens. De winkelketens worden gekroond omdat ze volgens de consument bijvoorbeeld de beste dienstverlening geven op het gebied van prijs, assortiment en service. De verkiezing Beste Winkelketen wordt in negen Europese landen georganiseerd.

Hoe werkt het onderzoek?

Consumenten konden gedurende het voorjaar en de zomer hun favoriete winkelketens beoordelen. Deze beoordeling werd online gegeven aan de hand van een vragenlijst. De consument kon alle winkelketens beoordelen waar hij het afgelopen jaar heeft gewinkeld. De beoordeling bestond uit een rapportcijfer op de negen belangrijkste verkoopaspecten. Om overall winnaar van Europa te worden dient een retailer in minstens vier landen een categorieprijs te hebben gewonnen en/of overall winnaar te zijn. Het eindcijfer is het gemiddelde van alle resultaten, ook wanneer een retailer niet genomineerd is maar wel de ondergrens heeft behaald.

Reageren via facebook