19.9 C
Medemblik
3 juli 2020 18:01
Medemblik Actueel.

Nieuwe telefooncentrale zorgt voor regelmatig slecht bereikbaar gemeentehuis Medemblik

telefoonMedemblik – Via de mail krijgen wij klachten over de zeer slechte bereikbaarheid van de gemeente Medemblik via de telefoon. Wij hebben de proef op de som genomen en afgelopen maandag , dinsdag en vandaag contact met de gemeente proberen te leggen en ook wij krijgen na elke dag 3x bellen en 3 x tot 15 minuten in de wacht hangen geen contact met iemand van het gemeentehuis. 

Wij weten van 1 oudere inwoonster van onze gemeente die al 4 dagen bezig is om de afdeling WMO te bereiken en dit niet gedaan krijgt.  Siem Zeilemaker van de PWF fractie in de gemeenteraad van Medemblik heeft het gisteren ook geprobeerd en ook hij moest van ellende maar ophangen omdat er niemand de telefoon op nam.  Wat er precies aan de hand is kunnen wij niet zeggen omdat het gemeentehuis dus onbereikbaar is..

Nieuwe centrale

Een deel van de problemen ligt ook in de nieuwe telefooncentrale die de gemeente Medemblik, juist met het oog op de verwachte drukte, heeft aangeschaft. De gemeente meldt ons net dat: ,, Er uitvoerig getest en voorbereid is, zijn er toch wat kinderziektes waar zij tegenaan lopen. Dat zijn zowel technische aspecten als ook interne aspecten. Het is een nieuw systeem met een nieuwe werkwijze. De medewerkers zijn uiteraard getraind, maar de  medewerkers moeten er nog wel ervaring mee opdoen. De gemeente werkt hard aan het oplossen van de problemen en hopen dat we zo spoedig mogelijk weer bereikbaar zijn zoals iedereen gewend was.

Zorgvragen

De oorzaak van de verminderde bereikbaarheid ligt niet in de grote hoeveelheid ‘zorgvragen’ die bij de gemeente binnengekomen. Op dit moment wordt de telefooncentrale niet overmatig belast door deze telefoontjes. Informatie over de veranderingen in zorg en ondersteuning vindt u op www.medemblik.nl/zorg.De wijkteams zijn ook te vinden op Facebook. Zoek dan op Wijkteam Midden’, ‘Wijteam West’ en ‘Wijkteam Oost’.

Reageren via facebook