Medemblik Actueel.

Bedrijven

Jumbo en Albert Heijn komen in actie, hollandse groenten en fruit promotie.

Medemblik – Zowel Jumbo in Zwaagdijk-Oost als de Albert Heijn in Nibbixwoud gaan Nederlandse groenten en fruit extra promoten schrijft de NOS. Dit gebeurt om de leveranciers van deze producten een hart onder de riem te steken vanwege de Russische boycot.

Jumbo

Supermarktketen Jumbo begint een campagne om Nederlandse groenten en fruit in de ‘spotlights’ zetten. Het bedrijf doet dat in reactie op de Russische boycot en zegt ermee in te spelen op een duidelijke behoefte van klanten.  “Sinds de boycot merken we dat veel klanten met extra zorg hun groenten en fruit kopen, om de Nederlandse teler te steunen”, zegt een woordvoerder. “Door de klant maximaal te informeren welke producten dit zijn en hem ook te activeren deze te kopen, wil Jumbo zijn leveranciers een hart onder de riem steken.”

Albert Heijn

Albert Heijn zegt ook met een actie te komen. Morgen verkoopt de keten een pakket met een komkommer, drie paprika’s en wat trostomaten voor een actieprijs. Albert Heijn zegt daarnaast te kijken wat het bedrijf samen met andere supermarktketens kan doen om Nederlandse telers te steunen. “Daarover is overleg binnen onze brancheorganisatie CBL”, aldus een woordvoerder.

Reageren via facebook