Westfriesgasthuis opnieuw meest gastvrije ziekenhuis

Hoorn – Gastvrijheid is een belangrijkonderdeel van de dienstverlening in de zorgsector. Het Westfriesgasthuis verstaat deze kunst en heeft de afgelopen jaren veel gedaan om haar gastvrijheid te verhogen. En met resultaat: het Westfriesgasthuis heeft deze week een top-10 plaats gehaald in de landelijke competitie om de Gastvrijheidszorg Award.

Waardering jury
Voor het derde opeenvolgende jaar heeft het Westfriesgasthuis vier sterren gekregen voor haar gastvrije zorg. Het ziekenhuis scoort naast de maaltijden goed op aspecten als interesse in de patiënt en de open en warme uitstraling van de inrichting. Ook de iPad aan het bed en gratis wifi voor patiënten worden genoemd in het juryrapport.

Op naar vijfde ster
Manager facilitair bedrijf Nils van Mourik: “Uiteraard willen we voor onze patiënten ook die vijfde ster behalen. Dat betekent dat we het komend jaar nog verder aan onze gastvrijheid gaan werken. Bijvoorbeeld door onze medewerkers te trainen op waarden die belangrijk zijn voor gastvrijheid.”

Normering
Gastvrijheidszorg met Sterren is een waarderingssysteem voor de kwaliteit van de gastvrijheidszorg in zorginstellingen. Het doel is de kwaliteit van leven van patiënten te verbeteren door het stimuleren van goede gastvrijheidszorg

Reageren via facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.