Medemblik Actueel.

Algemeen

Sportverenigingen op weg naar meer sponsors

Medemblik – Acht sportverenigingen uit de gemeenten Drechterland, Medemblik en Enkhuizen krijgen van Sportservice West-Friesland de kans om binnenkort met succes nieuwe sponsors te werven.

Tijdens vier workshops worden de verenigingen begeleid om op een volstrekt nieuwe manier bedrijven tegemoet te treden. In Amstelveen en Zaanstad heeft deze methode, Meer Sponsors in Kortere Tijd,  onlangs tot erg goede  resultaten geleid. Het levert de verenigingen duizenden euro’s extra op. 

Om de verenigingen te informeren over dé oplossing voor het sponsortekort is er op dinsdagavond 01 april, geen grap, in De Schalm in Westwoud een informatiebijeenkomst.

Tijdens de informatiebijeenkomst zal Ted van der Bruggen namens Sportservice West-Friesland de fijne kneepjes van het nieuwe sponsorwerven uit de doeken doen. De afgelopen twee jaar heeft deze Westfries tal van verenigingen met raad en daad bijgestaan bij het werven van sponsors. Hij vertelt: “Zeker in deze crisistijd is sponsoring niet alleen meer een kwestie van gunnen. De bedrijven willen, en dat is terecht, het nodige terugzien voor hun investering. De sportvereniging zal een samenwerkingsrelatie aan moeten gaan met de bedrijven; er zal een win-win situatie gecreëerd moeten worden. Dat is goed mogelijk. Maar het vraagt een nieuwe oriëntatie door de sportverenigingen. Dat is waar wij hen bij ondersteunen. Met als zeker resultaat meer sponsorinkomsten.”

Na deze inspirerende informatiebijeenkomst beschikt iedere vereniging over nieuwe tips en trics waarmee ieder direct haar voordeel kan doen. De workshops die hierna worden aangeboden bieden echter garantie op succes en dat is plezierig in deze tijd waarin veel verenigingen het financieel moeilijk hebben. De verenigingen die de stappen van deze methode gezet hebben onderscheiden zich door een professionele houding. Henk Blom, van Voetbal Vereniging Sporting Martinus uit Amstelveen zegt daarom: “De gestructureerde aanpak en het nieuwe inzicht, in vooral de kant van de ondernemer, is voor ons belangrijk gebleken!” Claudia Sulsters van Badmintonvereniging Van Zijderveld, eveneens uit Amstelveen”, vertelt: “Deze methode is een prachtige toolkit voor sponsorwerving en bruikbaar voor iedere sportvereniging!”   De tennisvereniging laat weten: “Het doel was € 3000,- aan sponsorgelden binnen te halen. De verwachtingen waren door de crisis niet groot. Het was best een hele job…het resultaat mag er echter zijn: uiteindelijk meer dan € 6000,-!”

Meer informatie is te vinden op www.meerinkorteretijd.nl . Aanmelden voor de gratis informatiebijeenkomst kan ook via deze website.

Reageren via facebook