Medemblik Actueel.

Algemeen

Medemblikkers fietsend door Thailand – De Gouden Driehoek

Medemblikkers fietsend door Thailand - De Gouden Driehoek

Medemblik – Ineke en Ron van Breukelen fietsen 3 maanden door de gouden driehoek in het zuidoosten van Azië. Tijdens hun fietstocht zullen zij proberen dagelijks een update van de afgelopen dag te maken. Wij zullen deze dan op Medemblik Actueel publiceren. Hieronder leest u het verhaal van dag 10 van ‘Medemblikkers fietsend door Thailand’.

Na een lekkere pannenkoek met fruit vertrokken we weer. Uitgerust en weer lekker op de fiets!
Vandaag een korte afstand, ruim 40 km. Na een fikse klim zagen we op de top ‘italien restaurant’. Omdat ik wel weer eens echte koffie wilde i.p.v. oploskoffie, gingen we hier heen. Eerst een poort door en toen even wachten op een groep olifanten met toeristen erop die net passeerden, vervolgens een lange oprijlaan omhoog fietsen. Het eindpunt was een superluxe hotel/restaurant waar we gastvrij onthaald werden. Ze verwachtten een grote groep fietsers en dachten dat wij daar bij hoorden maar dat misverstand was snel opgelost.

We kregen een plek met een schitterend uitzicht over natuur en wat verder op, Birma en Laos.
De koffie was heerlijk maar Italiaans eten hadden ze eigenlijk niet echt, dat was pas ‘s avonds, dit vonden wij niet erg want het Thaise eten is echt heerlijk.

We hadden 2 obers die voor ons zorgden, servet op schoot, water op tijd bijgevuld, een gezellig praatje en toen we naar vogels en olifanten uitkeken kregen we 2 verrekijkers aangereikt. We zaten er dus geweldig al was het eten 4x zo duur als normaal!
Na het eten nog even de weg overgestoken naar het opium museum maar besloten om daar niet heen te gaan.

Een kleine 5 km verder kwamen we bij de gouden driehoek aan, dit is het drielandenpunt van Birma (Myammar), Thailand en Laos. Hier zagen we ook voor het eerst de Mekong rivier die we de komende maanden ongeveer gaan volgen. Een enorme rivier!
Het was een toeristisch punt met Boeddhabeelden, tempels, souvenirs etc. Maar toch bijzonder om er te zijn, ik had nooit gedacht dat ik hier nog eens op mijn fiets langs zou komen.

In Chiang Sean vonden we weer een mooi plekje om te overnachten.
We hebben nog een flink stuk door de stad gewandeld, er staan heel veel ruïnes van tempels en stoepas en nieuwe tempels. Wat ook erg leuk was om te zien waren de eettentjes langs de rivier, kleedjes op de grond met een laag tafeltje waar je dan aan kon zitten. Het eten kon je dan bij het stalletje dat er bij stond bestellen.

Morgen gaan we naar de grensplaats met Laos, het is nog even afwachten hoe we over de grens gaan, het was tot voor kort met een bootje maar sinds een maand is er een brug geopend. Nu schijnt het dat je met je fiets de brug niet over mag. We hebben er van de reisorganisatie wel een mail over gehad maar moeten het ter plaatse maar eens gaan bekijken.