Medemblik Actueel.

Medemblik

Goede resultaten voor Medemblik bij onderzoek dienstverlening

Medemblik – Medemblik scoort gemiddeld een 7 bij een onderzoek naar de dienstverlening door de Kamer van Koophandel (KvK). Om meer zicht te krijgen op de klantgerichtheid en de klantvriendelijkheid van de dienstverlening van gemeenten heeft de KvK een mysteryguest-onderzoek onder de Noord-Hollandse  gemeenten gehouden.

Het onderzoek betrof zowel het beantwoorden van mails als van telefoontjes. Centraal stond steeds een informatievraag en een vergunningaanvraag. Gekeken is hoe de ondernemer antwoord op zijn vraag kreeg. Bijna op alle onderzochte gebieden scoorde Medemblik eind 2012 gemiddeld het cijfer 7.

Bij de beantwoording van de telefoontjes is Medemblik zesde van de 26 Noord-Hollandse gemeenten. Met het afhandelen van mails scoorde Medemblik ook ruim voldoende. Wethouder Dirk Kuipers: “De ambitie van Medemblik is om nog beter te worden.

Verdere verbeteringsacties staan in de planning, zoals het ‘warm doorverbinden’ zodat de klant niet twee keer hetzelfde verhaal hoeft te doen.”

Reageren via facebook